Co zrobić w przypadku zużycia się reflektorów?

W przypadku większości poruszających się po polskich drogach samochodów pierwsze oznaki zużycia się reflektorów pojawiają się po 5 – 7 latach. Gdy już to nastąpi mamy do wyboru trzy drogi – regenerację starych reflektorów, zakup zamienników, lub kupno reflektorów oryginalnych. Poniżej omówimy plusy i minusy każdego z tych rozwiązań.

Regeneracja

Podczas regeneracji reflektora przeprowadza się metalizację odbłyśnika oraz poleruje się klosz. To, na ile kłopotliwa i droga będzie to operacja, zależy głównie od tego, czy klosz został wykonany z tworzywa sztucznego czy ze szkła. Polerowanie klosza z tworzywa jest proste i wiele serwisów jest w stanie wykonać je niemal od ręki, w przypadku szkła wiąże się to z większym wydatkiem i zatrzymaniem pojazdu w warsztacie na kilka dni. Regeneracja szklanych reflektorów nie jest więc rozwiązaniem popularnym, tym bardziej, że często wydaje się na nią niewiele mniej niż na zamiennik.

Zamienniki

Zakup reflektorów zamiennych to niewątpliwie kusząca opcja – dla niektórych modeli da się znaleźć dobrej jakości zamienniki nawet za 200 – 300 zł, co oznacza, że mogą być nawet sześciokrotnie tańsze od oryginału. Nie da się więc ukryć, że rozwiązanie to opłaca się nawet, gdyby zamiennik miał zużyć się szybciej. W przypadku zamienników znów niebagatelną rolę odgrywa to, czy klosz został wykonany ze szkła czy z plastiku – te plastikowe często prezentują jakość, która pozostawia wiele do życzenia, szklane natomiast są względnie godne zaufania.

Reflektory oryginalne

Zainstalowanie nowych reflektorów oryginalnych jest bez wątpienia rozwiązaniem najbezpieczniejszym, na które jednak będziemy musieli wydać znacznie więcej pieniędzy. Jeśli jednak mamy samochód na żółtych tablicach lub z wysokiej półki – w grę mogą wchodzić tylko takie części, bo każdy zamiennik drastycznie obniży wartość auta.

Prędzej czy później każdy kierowca musi zrobić coś ze zużywającymi się reflektorami. Wybór konkretnej czynności będzie zależał przede wszystkim od budżetu i indywidualnych potrzeb, nie ma rozwiązania, które zawsze i wszędzie byłoby najlepsze.


Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, nazwy firm i ich loga użyte na naszych stronach należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na naszych stronach użyte są w celach informacyjnych

tecdoc tecdoc Wdrożenie: TOMJOHN  | Projekt: NIKO ©2019 dataWeb ver. 1.0.85
Dodano do koszyka